lørdag den 6. marts 2010

Læder, læder, læder

Læder er tilsyneladende et andet håndværk, som bengalerne er gode til. I sidste indlæg omtalte jeg porcelæn, som også fremstilles i Sri Lanka, men læder er godt nok en sjælden vare i Sri Lanka. Så det er godt for syns- og lugtesansen, når vi går i udvalgte butikker på både markeder og i byen og finder større udvalg af lædervarer.

Her billeder fra brugskunstbutikken, Aarong, som vel nærmest kan sammenlignes med et mini Magasin, altså en forretning med orden i sagerne, air condition og vare, som er støvet af (!). Her kan du finde lidt af hvert - blandt andet et stort udvalg af smykkeskrin af i læder og en masse silkeproduktioner til bolig og kroppen.

Her fra herretøjsafdelingen
Er du kreativ anlagt eller vild med et eksisterende læderprodukt, så kan du få fremstillet lige det du vil hos læderforretningerne på markedet. Fortæl hvad du vil have, præcist hvordan det skal se ud, så får du en pris og en vare. Herunder et billede af en magasinholder, som kan fås i alle farver fra sort over lilla og bordeaux til koskind.
Jeg afleverede mine ynglingssandaler i går til en af lædermændene på markedet og gav ham tiden, mens vi er i Danmark, til at fremstille en kopi. Korkhælen havde han ikke materiale til, men så fandt han et andet materiale, som han beklæder med læder, så får sandalen lige et lille design-tvist der. Spændende at afhente dem om en månedes tid. Pris: 215 kr.

1 kommentar:

  1. Fantastisk jeg sender lige mine yndlingssko og glæder mig til at se dem i en klonet udgave, måske jeg skulle overveje en ny farve? Det lyder bare så spændende og nyt hos jer. Stay in touch. Kh. Elsebeth

    SvarSlet