fredag den 4. juni 2010

Indretning af lejligheden

Jeg har været lidt stille her på bloggen, fordi, ja, fordi jeg har haft håndværkere i lejligheden. Hmm, arghhh, madam has been upset. Elektrikerne ville sikkert sige: "Madam has been a pain in the a..". Men nu er vi ved at være på plads.

Herunder ser I entrédøren, som fører direkte ind i stuen. Til højre for døren er skohylderne, og det høje skab rummer vores to ups'er, der giver os lidt strøm, når der er strømsvigt.
Herunder: Vores spiseplads. Billedet er taget stik modsat hjørne end billedet ovenfor. Døren til højre fører ind til soveværelset. Døren til venstre fører til et depotrum.

Møblerne er alle designet af os selv, snedkereret i træ og derefter sortbejset.
Det interessante på de to billeder ovenfor er lampen. Én ting er, at det har taget mig en krig af finde den. Lamper her er primært lyskroner - og så i lejligheder, hvor der konstant ligger et lag støv. No way, ingen lyskroner her. En anden ting er, at ledningen var for kort og skulle udskiftes, inden at den kunne hænges op. De tre elektrikere nåede at skille lampen ad, inden jeg fik nået at tage et billede af samlingerne og selv lægge mærke til, hvordan den var samlet. Og da de endelig havde samlet den og hængt den op, fik jeg stød, da jeg rørte ved den. Det måtte blive en ommer. Denne gang deltog jeg i samlearbejdet med lampen. Det tog i alt tre mænd 2½ time at hænge lampen op - og så fandt jeg under oprydningsarbejdet en plastikdims, som faktisk burde være en del af lampen, men lige der gav jeg op. Jeg havde lys, og fik ikke stød, hvad mere kunne jeg forlange? At jeg ovenikøbet havde fået tre ekstra huller i loftet, skulle jeg ikke betale ekstra for.

Herunder vores hjemmelavede opslagstavle (sortmalet lærred) med billeder fra vores liv i Sri Lanka og vores kæreste familie og venner.
De sidste par uger er der nok gået 8-10 timer med indretning og håndværkere. Behøver jeg at skrive, at jeg bliver nødt til at være hjemme, mens de er her, nej, vel? Til gengæld betaler vi meget lidt i timen til håndværkerne.

2 kommentarer:

  1. Dejligt at se billeder fra jeres lejlighed, måske en ide jeg skulle tage op:)?

    Mia, det irriterer mig at jeg ikke automatisk får besked om nye indlæg fra dig/jer. Jeg er tilmeldt som fast læser men hvordan får jeg det til at virke så jeg bare får en email om nye indlæg? Help please.

    Knus Elsebeth

    SvarSlet
  2. Hej Elsebeth
    Det er ikke nok at være fast læser. Du skal abonnere på indlæg og evt. kommentarer som et feed, der skal komme til dig. Se i min venstre kolonne, der finder du ikonerne til at abonnere.
    Knus Mia

    SvarSlet