onsdag den 9. juni 2010

Nyt i Dhaka: Flotte og rå låse til dine perler

Her midt i læsning af pensum til min coacheksamen, arbejdet med etableringen af min coachingpraksis og lidt frivilligt arbejde som konsulent for den danske ambassade er jeg ivrigt optaget af perler og designs af låse.

I sidste måned afslørede jeg, at jeg havde en lille plan med de fantastiske perler her fra landets floder. Nu kan jeg så fortælle - og vise - hvad min plan går ud på: At sælge de her flotte, enkle og rå låse.
Det er selvfølgelig ejeren og min kære veninde, Charlotte, fra Personal Design i Colombo, Sri Lanka, der står bag design og produktionen. Jeg måtte skrive til hende og fortælle om, hvor sørgeligt det var, at låsene til perlerne lignede billigt legetøj og absolut intet tilførte perlekæderne. Charlotte var ikke sen til at gribe ideen, så vi aftalte, at Jens tog nogle perler med til Sri Lanka, og at hun designede og fremstillede et sæt til mig med sorte perler. Halskæden og låsen ser i ovenfor. Ideen er, at låsen hænger foran og tager opmærksomheden - og spiller råt op til elegante perler.

Herunder en sølv pendel med agat-sten indrammet i sølv.
Konceptet: Køb én lås og brug den til dine forskellige perlehalskæder og armbånd.

Priserne ligger fra 330 til 1.000 kr. for en lås. Perlerne skal man selv købe. Perlerne koster typisk 60-70 kr. for en 40 cm kæde bestående af 7 mm perler.

Der er flere design på vej og øreringe også.
Herunder: Blankt og oxygeret sølv med én hvid perle - sat i en kæde med grå-blå perler.
Ideen er, at man skal afgive sin ordre til mig fra nu og frem til 1. september. Smykket får man af designeren selv, når hun ankommer til byen medium september. Vi vil i forbindelse med hendes besøg arrangere forskellige happenings, hvor der bliver rig mulighed for at snakke specielle ønsker til smykker med designeren selv.

Herunder: En blank, mat og oxygeret sølv lås med én hvid perle - placeret mellem de fine, hvide og lette perler.
Herunder: Et hjerte af banket sølv. Helt enkelt midt i rækken af champagnefarvede perler.
Til efteråret ser vi på salget og tager en beslutning om, hvad det hele skal føre til. Så det er lige nu, at chancen for at købe en unik sølvlås til perlerne er der. Mine Facebook venner kan følge salget tæt under min Facebook profil. Jeg skal også nok skrive om det på bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar