onsdag den 30. juni 2010

Sarina indlagt

Fredag morgen havde Sarina 39,5 i feber, så jeg kørte hende til lægen, som straks luftede, at der kunne være tale om blindtarmsbetændelse og ringede til sygehuset for at få hende hasteindlagt. Fredag kl. 13 røg hun på operationsbordet, hvor de ved kikkertoperation fik fjernet blindtarmen samt det meste af den betændelse, der var røget ud af den, fordi den var sprunget inde i hende. Puhha, jeg var glad for, at vi befandt os i et dansktalende land. Her ligger hun på opvågningsstuen og snakker med Jens over telefonen.
I skrivende stund - onsdag aften - er Sarina faktisk stadigvæk indlagt på sygehuset, fordi hun bliver ved med at have feber. Desværre. Men det går alligevel så godt, at vi får lov til at tage hende med hjem ind imellem. Hun skal møde op tre gange dagligt på sygehuset for at få sin antibiotika, der skal bekæmpe betændelsen i mavesækken. Hun er blevet ultralydscannet i dag, men den viste intet unormalt og heller ikke årsagen til feberen. Så vi fortsætter behandlingen og håber på en feberfri morgen i morgen. Vi skulle nemlig meget gerne med mormor og morfar til København og lege turister i weekenden. Desuden er Sarina træt af hospitalet og slanger og drop og piller.

Jeg er som sagt glad for, at blindtarmsbetændelse skulle komme, mens vi er i DK. Jeg tvivler på, at hospitalet i Dhaka havde gennemført en kikkertoperation, der er forholdsvist nemmere at komme sig over end det lange snit. Jeg må dog også konstatere, at der er hundetravlt på hospitalet, så travlt at sygeplejersken den ene aften glemte at give Sarina medicin. Hmmm, der var moderen her hverken tryg eller tilfreds.

Til gengæld er både jeg og pigerne positivt overrasket over al den støtte vi har fået. Familie og veninder har besøgt Sarina. Familie og venner har huset Stella, mens jeg overnattede på hospitalet. Tak fra hjertet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar