søndag den 10. oktober 2010

En rejse på business class

Overskriften burde vist snarere være "Bonderøve på business", for sådan følte Sarina og jeg os, da vi endelig rejste retur til Dhaka og Jens og Stella. På grund af Sarinas langvarige sygdom og hendes endnu svage fysiske form havde lægen fra hospitalet anbefalet os at rejse på business class, og forsikringsselskabet havde godkendt det.
Vi kunne ikke rigtigt finde ud af det der med bordene, der var integreret i møblet i midten, eller stolene der kunne justeres i 117 forskellige stillinger. Hermed et indlæg om en rejse på første klasse oplevet gennem to bonderøve.

"Champagne, Madam?". "Yes, please", svarede jeg, mens jeg tænkte, at ja, selvfølgelig skulle jeg da have champagne og fejre, at vi var på vej hjem. Læg mærke til benpladsen foran Sarina. Når sæderne blev lagt helt ned i sovestilling, gik det helt hen til væggen.
Forretten: Blandt andet lidt hummer og laksetatar sammen med et køligt glas Chardonnay. Jeg skal skåne jer for resten af tre retters menuen, blot konstatere, at det var delicious.
Sovetid.
Med til business class billetter hører adgang til diverse lounger under rejsen. Heller ikke dårligt. Her indtages natmaden i loungen i Doha. Ret imponerende - også den (gratis) buffet var indbydende. Det var ikke noget problem for Sarina at spise hver anden time.
Transport til og fra flyet sker i bus - kun for business passagerer. Trods den ringe billedekvalitet tror jeg godt, at I kan se, hvilken behagelig lænestol Sarina sidder i.
Skærmstørrelsen.
Bonderøve eller ej vi nød det i fulde drag. Det havde også den ønskede effekt; at vi havde en god tur og ankom udhvilede, mætte og glade.


3 kommentarer:

  1. Man skulle da også mene, at I har fortjent lidt forkælelse.
    Det ser da en del bedre ud end den udgave af første klasse, jeg har prøvet hos KLM, selv om det nu også var sjovt at prøve :-)
    Man får helt lyst til at flyve efter maden, selv om det nok bliver nogle dyre portioner...

    Velkommen hjem.

    SvarSlet
  2. Hvilket flyselskab rejste i med? Qatar Airways?

    SvarSlet
  3. Hej anonyme
    Ja, vi rejste til med Qatar Airways.

    SvarSlet