tirsdag den 13. april 2010

Sofa - grå - lyseblå - måske - måske ikke

Øverst: Billede fra butik, den dag vi købte en magen til.
Nederst: Sofaen i vores stue, men denne gang i askeblå udgave.
Vi valgte en sofa og betalte den to dage efter vores ankomst til byen i februar. Den blev bragt til lejligheden og afvist, primært fordi den ikke kunne samles ordentligt og var noget beskidt. Nøjagtigt hvor beskidt den har været, er vi blevet meget i tvivl om efter i dag (tirsdag).

I dag var jeg en tur på forretningens lager for at godkende sofaen, inden den blev kørt ud til os. Sofaen stod pakket ind i plast mellem 117 andre indpakkede møbler i et varmt og mørkt kælderrum. Vores kære kontaktperson nåede dårligt at åbne for plastikken, før jeg måtte kommentere farven. Vores grå sofa var som nyproduceret blevet lyseblå. Ok, en ommer, konstaterede jeg, og ekspedienten gik i gang med at ringe til producenten. Han kom tilbage og fortalte, at stoffet rigtigt nok var den forkerte tykkelse. Tykkelse?! Jeg er interesseret i en grå sofa, hvad kan I gøre? Andet materiale? Alternative farver til lyseblå og grå? Jo, den kan fås i brun. Ok, hvilken slags brun, og findes der en vareprøve på farven? (Jeg minder lige læseren om, at den her samtale, som tager dig få sekunder at læse, tager mig og ekspedienten mange, mange minutter at gennemføre). 20 minutter senere står jeg med to bittesmå farveprøver. Hm, det skal jeg lige tænke over, meldte jeg tilbage. Den kære ekspedient var godt klar over, at det ikke var helt godt, så han tilbød, at vi fik sofaen hjem i stuen i et døgns tid, fik kigget på den og taget en beslutning: Lyseblå eller brun? Ovenstående samtale tog godt en time.

Som aftalt, sådan skete det. Sofaen blev leveret. Første hold opgav at samle den. To timer senere kom "ekspert-samle-holdet", og opgav også efter to timer.

Jens ligger nu (tirsdag aften) og slænger sig i den løst samlede lyseblå rede. Han har godkendt specielt chaiselong-delen til både fjernsynskiggeri og power-nap.

Vi har besluttet os for at tage den i brun, til ærgelse for Sarina, som synes, at den blå er frisk.

Kig selv på billederne og vurder, om de to sofaer er betrukket med samme farve materiale. I så fald dette er tilfældet, har sofaen fra butikken været møgbeskidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar