tirsdag den 13. april 2010

Ventetiden i bilen udnyttes konstruktivt

I dag kom virkeligheden i form af Dhakas tætte trafik tilbage til mig efter ferien. Her sad jeg igen ved siden af Billads, vores chauffør, og ventede i den ene kø efter den anden. Jeg besluttede mig for at ligge min bog til side og spørge til Billads' ferie og hans søsters bryllup, som vi var inviteret med til, men afslog at deltage i. Den havde været "fine, fine", svarede han. Jeg spurgte til, hvor han havde lært engelsk henne. "Myself", svarede han, som sædvanlig kort. Jeg roste ham for hans engelsk og spurgte, hvad der faldt ham lettest ved sproget. "Words. But they are difficult to put together", kom det prompte.
Som du nok allerede har gættet, resulterede denne lille snak i, at jeg vil gøre mit bedste til at lære Billads engelsk, mens han fragter mig rundt i byen. Så det er vi begyndt på i dag, og mere opmærksom og engageret kursist, skal man vist lede efter længe. Til gengæld kan han så lære mig bengalsk.

1 kommentar: