søndag den 1. maj 2011

Sanserne

At rejse er at bruge sine sanser. For mig er der to ting, som for altid vil minde mig om årerne i Asien.
Den ene er lyden fra en fugl, som jeg ikke ved, hvordan ser ud eller for den sags skyld hedder, men som hvert år i februar og hen over foråret sidder i trætoppene og kalder på en mage. Dén lyd giver mig associationer til en masse situationer og oplevelser, der gør mig helt igennem glad.

Den anden ting er synet og duften af blomsterne på billedet ovenfor.
Blomsterne vokser på et træ - som ses her nedenfor. De træer var overalt i Sri Lanka og især på vores ynglingshotel i Negombo, The Beach. De er også mange steder i Thailand, hvor disse billeder er taget. Både træ og blomster er smukke og dufter helt fantastisk på flere meters afstand.
Desværre kan jeg ikke tage nogen af delene med mig hjem. Det må blive ved disse fotos og minderne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar