lørdag den 21. maj 2011

Stella med i skoleteater

I fredags spillede Stella med i Elementary skolens teaterstykke. Det vil sige et stykke for dem fra tredje, fjerde og femte klasse, som havde lyst.
Jeg havde meldt mig til at sælge billetter ved indgangen.

De spillede fredag og lørdag, og begge dage var der udsolgt, det vil sige 280 tilskuere.
Stykket hed "Into The Wood"og er et mix af eventyrerne Askepot, Rødhætte, Rapunzel etc.

Stella spillede rollen som Askepots stedsøster.
Kostumerne, sminkning, ja, det hele var ret professionelt lavet.

Som mellemskolen har dette hold også øvet heftigt siden februar, og endda op til fem gange ugentligt og hver weekend i den sidste tid.
Jeg har haft fornøjelsen af at overvære et par øvelser, hvor læreren coacher eleverne til at yde deres bedste. Der er tale om en helt anden pædagogik end den danske. De bedste præstationer bliver fremhævet for at motivere de øvrige til at yde mere. Det er sikkert meget amerikansk og i alt fald meget lidt efter janteloven, men hold op en effekt. Eleverne ser ikke noget forkert i, at deres sidemands evne til fx at tale højt og tydeligt bliver fremhævet. Eller at den anden sidemand har en fantastisk gestikulation.
Stella har elsket at deltage i alt fra øvelser til at optræde, og hun har fået ros for sin indsats. Egentlig havde hun kun et par linjer, men hendes kropsprog på scenen var god og tydelig. Jeg tror så småt, at det er gået op for mig, at hun virkelig gerne vil performe. Indtil nu har jeg slået det hen sammen med alt det andet hun gerne har villet være, siden hun kunne ytre sig. Men nu spørger jeg mig selv, hvad denne passion - dette talent? - fører til? Vi får se.
Herunder konstaterer prinsen, at skoen ikke passer. Da han finder prinsessen, besvimede Stella på meget overbevisende stil.

Bedst som stykket er overstået, og Stella har fået sin fritid igen, har hun meldt sig til skolens talentshow. Så mens jeg skriver dette indlæg, sidder hun sammen med en veninde og forbereder optræden til det show.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar