onsdag den 19. januar 2011

Booking og besøg

Det er ikke min ynglingsbeskæftigelse at booke flybilletter og hoteller, men jeg vil jo gerne have indflydelse på resultatet, så jeg gør det. Det fylder meget, når vi som i disse år vælger at rejse en del.
Flybilletter tager Jens sig af, mens jeg så sidder og surfer rundt blandt hoteller. Heldigvis er Facebook opfundet. Her smider jeg et spørgsmål til opholdssted i en by ud, og får straks gode tips retur. Den næste gode ting er booking.com, som jeg er helt forelsket i, hvad angår funktionalitet. Mine indtastninger bliver der. Jeg kan vælge, hvilken valuta jeg vil have priserne i. Systemet regner totalbeløbet ud for mig etc. Prøv den selv. FDMs hjemmeside har jeg altid været glad for. Jeg booker ikke via den, men orienterer mig.
Indlægget her kommer sig af, at booking netop har fyldt meget i vores hverdagsaftener siden nytår. Dels er vi så super heldige, at vores venners datter, som også er pigernes veninde, kommer på besøg hos os i februar, og dels er vi super lykkelige over, at mine forældre i julen meldte ud, at de da gerne ville et smut ud og besøge os. Jubiiii, lige mit allerstørste juleønske, som jeg ikke havde turde sige højt, fordi jeg ikke ville presse dem. Det betyder, at der ikke går seks måneder mellem, at vi alle er samlet. Især for pigerne betyder det meget. Nu skal de herud og se deres skole, bo i vores lejlighed, og så har vi planlagt at tage dem med en tur til Thailand.
Pigernes veninde tager vi en tur med til Kuala Lumpur. Bare en tøse-/shoppingtur uden Jens. Hun skal med i pigernes skole og deltage i undervisningen sammen med Sarina, og Jens skal tæske hende i tennis, eller er det omvendt? Så vi har rigtigt meget at glæde os til.
Det er bare så godt at dele vores verden herude med nærmeste venner og familie. Det betyder meget både før, under og efter. Vi glæder os til, at de kommer, og vi glædes, når de er her og deler hverdagen med dem, og så tror jeg på, at det betyder meget, at de har været her, når vi kommer retur til Danmark. Så alt i alt er det jo hver en time foran computeren og diverse søgesystemer værd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar