søndag den 9. januar 2011

Endnu et nebengeschäft: Power Yoga

Onsdage kl. 9 i Nordic Club har jeg valgt at tilbyde undervisning i Power Yoga. Billedet viser min plakat, der er hængt op i klubben. Teksten er min. Layout er ved en af de andre spouses, som bare kan det der.
Hvorfor roder jeg nu rundt med yoga, spørger du måske. Først collager, så smykker, indimellem coaching og nu yoga. Fordi jeg faldt for selve det at dyrke yoga i Sri Lanka. Fordi jeg dér fandt ud af, hvor godt min krop har det med at dyrke yoga, og hvor meget bedre en løber jeg bliver af det. Jeg har efterhånden forsøgt mig med forskellige former for yoga, og jeg er absolut for power yoga. Hvis der er for meget "hmmmmmmm", meditation og vejrtrækning over det, så begynder jeg at kede mig. I Nepal prøvede jeg en fantastisk yoga-lærer. En mand med meget kraftfulde øvelser. Dét vil jeg gerne give min krop nogle flere af. Da det ikke er lykkedes at finde en power yoga lærer i byen, må jeg jo selv træde frem.
Så fra på onsdag tilbyder jeg en times undervisning i yogaøvelser, der kører i ét flow, hvor vejrtrækningen blot er et redskab og det er selve øvelserne, der er i centrum. Senere på sæsonen, når varmen kommer, så kan jeg tilbyde Hot Power Yoga. Jeg behøver ikke at varme salen op til 37 grader, som de gør i Danmark.
Jeg håber, at der dukker nogle personer op, som kan få lige så stor glæde ud af sporten, som jeg har. A propos så må jeg nok hellere hen og se lidt nærmere på øvelserne og de engelske udtryk, så jeg kan lære fra mig på onsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar