mandag den 17. januar 2011

Dhakas mall: Basundhara

Dhakas mall ligger et godt stykke vej fra vores kvarter, Gulshan, så jeg har ikke lige taget mig sammen til at tage dertil. Ja, egentlig er der sikkert ikke ret langt. Det tager bare lang tid pga trafikken. Ret imponerende med dets otte etager. Meeeen bortset fra et par få butikker, så var der ikke meget at komme efter. I alt fald hvis jeg skal holde det op imod en times kørsel hver vej. De fleste "gader" i de nederste etager så ud som på billedet herunder: sarier, sarier, sarier og hvad dertil høre i lange baner.
Den bedste butik er tøjbutikken for unge, Ecstasy, der også ligger lige rundt om hjørnet af, hvor vi bor. Dog er butikken i Basundhara noget større, renere og pænere...og billigere. Jeg har fået det at vide, jeg har læst det og endda skrevet det her på bloggen; at alt er dyrere her i Gulshan 1 og 2, men i går erfarede jeg det på egen pengepung. Jeg købte før jul en t-shirt i Ecstasy her til 1200 Taka. I går fandt jeg nøjagtigt samme t-shirt til 550 Taka. Der var ikke tale om udsalg.

Nu har jeg efterhånden set imponerende indkøbscentre i Dubai, Singapore, Bangkok, New York, Los Angeles, Las Vegas...Danmark selvfølgelig, og det her center når ingen af dem til sokkeholderne. Men på en eller anden måde viser det bare, at det ligger i Dhaka, for Dhaka er og bliver Dhaka med den udprægede muslimske kultur, der tilsyneladende ikke sådan lige ligger under for at efterligne vestens indkøbsparadiser. Hatten af for det.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar