mandag den 17. januar 2011

Fattigdom, et emne du aldrig kommer uden om her

På vej til indkøbscenteret så jeg blandt andet dette: Folk som lever langs jernbaneskinnerne. For søren hvor er det altså trist med fattigdom i den her by. Aviserne skriver om, hvordan tiggeriet skal stoppes, og langsigtede løsninger skal realiseres, men jeg tænker bare nogle gange, at det er totalt håbløst. 30-40.000 hjemløse børn i Dhakas gader...! I linket her tales om 700.000 tiggere i landet.
Her de sidste dage har der også kørt en sag, hvor politiet har fanget en "gangster", som har amputeret børns lemmer, for så at skubbe dem ud i tiggeriet...jamen altså, I'm speechless, og det er da helt sikkert bare toppen af isbjerget.
Undskyld, kære læsere, det er ikke pænt af mig, sådan at trække jer med i mine negative tanker, men det her emne kan jeg altså bare ikke lige gennemskue en løsning på. Så jeg er bare så glad for, at der findes en masse dygtige og ihærdige mennesker, som arbejder på sagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar