lørdag den 8. januar 2011

Tilbage i Dhaka

Så sidder jeg her igen. Her ved vores snedkererede og sortbejdsede skrivebord i lejligheden i Dhaka. Denne gang iført min mors uldsokker og en nyindkøbt fleecetrøje fra Dubai. Termometeret viser 16-18 grader om natten og 23-25 i løbet af dagen. Det er blevet køligt i Dhaka - og i lejligheden, der ikke kan varmes op på nogen måde. Tennistrænerne spiller med huer og to lag træningstøj om aftenen! Som dansker ryster du sikkert på hovedet, men her er det "vinter", og vi skal have ekstra trøjer på. Air condition er slukket. Dejligt at være fri for den summende baggrundslyd. Marmorgulvet er iskoldt. I Dubai snuppede jeg hotellets lette sutsko med hjem. De gør lykke.

Jeg nyder det egentlig. Desværre nyder myggene det også. Der er begyndt at komme flere og flere af dem. Øv for mig, som så ofte bliver stukket af dem. Jeg husker tydeligt fra sidste år, at til februar bliver det helt galt. Først når varmen for alvor begynder at komme til marts, forsvinder de.

Vi landede fra Dubai i går formiddags og har været i klubben nogle gange siden for at hilse på vennerne, som er retur efter ferie alle mulige interessante og dejlige steder, spændende fra Australien over Sydafrika til Brasilien. Klubben er som en åben og levende rejsebog. Indtil videre må jeg sige, at jeg er blevet tiltrukket af det, som jeg har hørt om Sydafrika. Godt vejr, masser af udfoldelsesmuligheder, god mad og super rødvin til ingen penge. Det lyder da som et ferieparadis.

Ellers må vi sige, at vi nyder at være tilbage i hverdagen. Jens er startet på job i dag, og pigerne begynder i skole i morgen. Og jeg skriver blogindlæg igen ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar