onsdag den 17. februar 2010

Endnu en dag i Dhaka

Klokken er 20.20 her onsdag aften, vores tredie dag i Dhaka. Jens og underboen sidder ved siden af mig og spiller Balut, en form for Yatzy (som det ikke må kaldes!).

Vi har været på skolen et par gange i dag. Først med Sarina, som skulle til on-line-test fra kl. 9 til 11. I eftermiddags var Jens og jeg så med Sarina til møde sammen med afdelingslederen af The middle school for at snakke om testen, og hvad der skal ske i nærmeste fremtid. En fantastisk positiv oplevelse, hvor vi på meget let, forståeligt amerikansk blev informeret om alt muligt. På et tidspunkt siger lederen: "My job is to make sure, that each of you pupils feel happy and successful", og hun gav indtryk af at mene hvert et ord.
Imens vi sad til dette møde, mødtes Stella med afdelingslederen fra Elementary school. Det var en samtale med indlagt test.
Vi har spurgt til starttidspunkt og muligheder for brug af skolens faciliteter inden opstart. Det tygger de lige på, og i morgen tager vi til skolen igen. Sarina skal for øvrigt til en skriftlig prøve mere. Vi var helt høje efter besøgene. En skole, der (tilsyneladende) sætter eleven i centrum!

Og så har vi fået købt nogle møbler og noget elektronik, bl.a. en fladskærm. Ja, og så har vi fået frikadeller til aftensmad, hvilket var det helt store hit.

I morgen venter der mig en udfordring i at skulle finde alle mulige ting til køkkenet, så som skraldespand, bordskånere, plastikbøtter m.v. Det lyder simpelt for en dansker, men for én som mig, der dårligt kender byen og hvor udvalget er så lille, dårligt og spredt, da kan det godt gå hen og blive en opgave, som gør mig både irritabel og deprimeret. Nå, men nu har jeg jo netop taget sorgerne på forskud, så bliver det nok ikke så slemt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar