fredag den 26. februar 2010

Stellas indlæg: Første skoledag på AIS/D

Hej alle sammen!
Her er lige et lille glimt fra min første skoledag på American International School, Dhaka (AIS/D)

Skoledagen startede med, at jeg gik ned til husets gate kl. 07.00.
Bussen kommer kl. 7.05, men skolen vil gerne have, at vi står dernede 5 min. før.
Det tager 15-20 min. at køre fra huset til skolen.
Da vi steg ud af bussen og gik mod hoveddøren til skolen, stod skolens rektor og afdelingsleder gav os high five - alle sammen.
Skolen startede kl. 7.45, og når man går ind af klassens dør, står læreren
0g giver hver især en dejlig, stor krammer. God måde at starte dagen på!

Der er 19 elever i klassen og vi er 15 forskellige nationaliteter. Skolen har 40 forskellige nationaliteter.
I klasseværelset står der 3 lange boghylder.
Hver tirsdag kan vi gå rundt og tage alle de bøger vi vil, og dem må vi beholde i en uge.

Skolens biblioteket er lige så stort som vores hus hjemme i Kolding, DK.

Kl. 14.40 ringer klokken, og så tager jeg bussen hjem.

Af nye fag har jeg fået spansk, keyboarding (dvs. at lære at skrive på tastatur), emnefag (dem har vi flere af pr. skoleår), portfolie (som jeg ikke ved, hvad er endnu).

Det bedste er måden vi begynder morgenen på og så de mange nationaliteter.

Stella

PS. Miss you all!

2 kommentarer:

  1. Kære Stella. Det lyder som en god skolestart du har fået. Dennegang kan du heldigvis en masse engelsk, og forstå hvad de siger til dig. Det må være en stor fordel sammenlignet med din skolestart i Sri Lanka. Rektor og afdelingsleder der giver high five og en lærer der giver krammere lyder heller ikke dårligt :o)Forhåbentlig er der også nogle søde drenge og piger i klassen, som du hurtigt bliver gode venner med. Jeg glæder mig til at høre mere om din skole. Sarina er nok godt misundelig, når hun skal vente en hel måned mere - den stakkel. Knus faster

    SvarSlet
  2. Kære Stella
    Tak for indlæg, det er spændende at høre en skoledag kan være så anderledes end i Dk, syntes det lyder meget positivt og rart at gå på din skole. Lyder til at være en super lærer. Kh. Elsebeth

    SvarSlet