tirsdag den 16. februar 2010

Her bor vi

Her ser I gaten til det lejlighedskompleks, hvor vi bor. Kvarteret hedder Gulshan 2, der ligger i Dhaka 1212, der ligger i Bangladesh. Vi har fået at vide, at vi ikke kan få post i denne by!?!

Palmerne er noget tørre, fordi de ikke får vand på denne tid af året. Her er pænt varmt med en gennemsnitstemperatur på 33 grader C.
Vi bor på tredie sal til højre. De to balkoner yderst til højre er vores. På den anden side af huset har vi udsigt til en (beskidt) flod, andre betonhuse og affald. Sådan som Dhaka nu engang ser ud.
Bilerne har garage inden under huset i mørket.

Lejligheden er fin. Den må I vente med at se billeder fra, til vi har møbleret den. Lige nu er den bare nymalet hvid og så tom, at ordene giver ekko. Vi troede, at vi skulle ud og investere i tæpper til de lyse gulve, for at give lidt hygge og ro, men der kommer så meget støv ind i lejligheden hver dag, at det vil blive for uhygiejnisk. Så det med hyggen må vi finde frem på anden vis.

2 kommentarer:

  1. Hej mine i det fremmed. Godt at læse at i er kommet til jeres nye lejlighed. Håber at I vil trives med alt det nye. Huset ser flot og elegant ud så hvad det angår tyder det jo godt. Et stort knus til jer alle fire fra mormor.

    SvarSlet
  2. Kære alle 4
    Stor hilsen fra Colorado hvor sneen vælter ned,næsten ligesom i lille dk. Det er spændende at læse om jeres nye liv og en vældig udfordring for jer alle. Det er sjovt som man lærer at sætte pris på de helt almindelige daglig ting som for en dansker bare er en naturlighed.

    Idag har jeg set TV 2 nyheder, spist dansk rugbrød fra en dansk bager i nærheden og knækket en tand på en kerne i brødet. Nu skal jeg finde en tandlæge,og savner min søde Mette fra Vejle, hende som har rodet i mine tænder de sidste 15 år. Ja så er det at det nye liv er en udfordring.

    Ønsker jer det bedste og glæder mig til at høre mere fra jer, lejligheden ser flot ud udefra. Knus fra Elsebeth CO, Us

    SvarSlet