fredag den 12. februar 2010

Visa bøvl - fortsat...

Det ligger nu fast, at vi som planlagt tager flyet over Bangkok til Dhaka mandag meget tidligt morgen og formiddag. Ved ankomst køber vi os hver et turistvisa, som vi kan klare os med de første uger, mens vi så må arbejde på at få permanente visa.

Værre ser det ud med vores fire kasser til Dhaka, som det dansk/singalesiske transportfirma ikke vil røre ved, så længe de ikke har set vores permanente visa, der for øvrigt skal være af minimum et års varighed fra ankomst og bla, bla, bla. Ja, jeg bliver lige noget knotten, for vil regeringen i Bangladesh have vi kommer og arbejder for dem eller ej?

Jeg ved ikke lige, hvad jeg tror, der vil ske, men jeg kan mærke, at jeg langsomt er ved at indstille mig på, at der vist vil gå rigtig lang tid, før vi ser de fire kasser med indhold igen. Det har vi jo heldigvis også mere eller mindre pakket efter. For eksempel har jeg valgt at tage mine coachmapper med i håndbagagen.

Det er i bund og grund ikke de fire kasser, det drejer sig om. Det er princippet i at gøre det så besværligt for os at komme ind i landet (med vores ting). Det lugter af bureaukrati, inkompetence og manglende fleksibilitet. Usympatisk.

PS. Kontrakten blev underskrevet i går, som planlagt (tidligere indlæg herom).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar