lørdag den 6. november 2010

Julebazar

Julen er meget langt væk, synes jeg. Jeg kan hverken se eller mærke, at den er rundt om hjørnet. I år skal vi endda til Danmark og holde jul, så jeg burde egentlig have mere fokus, for jeg skal købe julegaver. Heldigvis kun nogle få. Da vi flyttede til Asien aftalte vi med nærmeste familie, at gaverne faldt fra. Dels er vi der ikke til fødselsdage m.v. Dels er det for besværligt med sending af pakker. Måske ikke så meget mens vi boede på Sri Lanka, men her har jeg ikke så stor fidus til postvæsenet.
Her i byen benytter de julen som anledning til at holde bazar, hvor forskellige forretninger, selvstændige og firmaer kan sælge sine varer. Alt sammen i velgørenhedens navn, selvfølgelig (den selvfølgelighed burde vi lære noget af i Danmark).
Weekenden har budt på to julebazarer. Begge udendørs i bagende sol.
Herunder ser du nogle af "gevinsterne": Et sengetæppe, plastik Bollywood punge, natursæber, en halskæde af perler og papir (jep, du læste rigtigt og dem skal jeg have fat i nogle flere af), diverse hjemmesyede tasker og et træfad.
Min mor ville have elsket de her julebazarer, og jeg ville have elsket at have hende med til dem. Jeg kan især godt lide, at det er lokalt fremstillede varer, de er sjove, og at pengene går til et godt formål. Stemningen var rigtig god på begge bazarer, men at skrive at jeg kom i julestemning ville være en løgn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar