søndag den 14. november 2010

Smykkeugen

Så er Charlotte kommet med "juvelerne". Wauv, hvor et bord.
Som de fleste af jer ved, stod sidste uge i smykkernes og perlernes tegn. Charlotte Hougaard ankom i tirsdags fra Sri Lanka medbringende omkring 75 forskellige designs, med og uden ædelsten, beregnet på kombination med de smukke ferskvandsperler fra Bangladeshs floder. Der var primært låse/pendler til perlekæder. Der var ringe, og der var øreringe. Det hele i sølv, rhodiumbehandlet vel og mærke. Det vil sige, at sølvet ikke oxiderer og bliver sort på grund af fugtigheden. Forestil dig en form for lakering af sølvsmykket.
Den høje fugtighed her i landet gør, at vi skal polere vores sølvsmykker hele tiden. Jeg har faktisk opgivet. Nogle af mine sølvsmykker tager jeg med til Danmark til jul, og lader dem blive der. Det gælder fx mit pandora-armbånd. Andre af mine sølvsmykker har jeg sendt med Charlotte og flyet til Sri Lanka i dag, for dem skal hun rhodiumbehandle for mig. Det koster noget, men hvis jeg vil have glæde af dem her i Asien, så er det nødvendigt.

Tirsdag og onsdag dag havde vi travlt med at forberede salget, der skulle finde sted onsdag aften i Nordic Club. Det hele skulle fotograferes og sættes i salgskatalog. Perler skulle hentes hos min perlemand, som jeg havde fået en aftale med etc. Herunder byder vi velkommen. Smykkerne er arrangeret på billiardbordet, der i dagens anledning havde fået hvide duge og sorte læder-løbere over sig.
Herunder et billede fra et tidspunkt, hvor der var run på. Øreringe og låsene/pendlerne med ædelstene røg stort set alle den aften. En helt igennem god aften med godt salg, god stemning og tilsyneladende glade kunder.
Fredag satte Charlotte sig udenfor i Nordic Club og afventede, om nogle skulle være interesseret i at få designet individuelle smykker. Hendes passion og levevej er at designe og fremstille individuelle smykker, hendes butik i Colombo hedder også Personal Design. Interessen viste sig at være stor, så nu går flere kunder rundt i Dhaka og venter med spænding på, at deres smykker kommer til dem sidst på måneden.

Lørdag fik vi invitation til at have et bord under et silkesalg i et privat hjem.
Tjek lige de her lækre silker på billedet herunder. Der røg da også lige nogle meter i indkøbskurven hos mig.
Der var også salg af silketørklæder, babytøj i silke og meget andet.
En dejlig uge ligger bag mig. En lærerig uge omkring både det at arrangere, koordinere, planlægge, regnskab i hele fire valutaer (singalesiske rupees, bengalske taka, amerikanske dollars og danske kroner - hurra for softwaren Exchange Rates på min mobil) og kundeservice. Salget var godt, så vi leger allerede med tanken om at gentage successen til marts 2011. Foreløbigt har jeg beholdt lidt "rester" fra juvel-buffetten, som jeg sælger ud af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar