onsdag den 2. marts 2011

Svensk tenniscoach på besøg

På fredag tager "vores" tenniscoach retur til Sverige efter en måned i Dhaka. Han har tilbragt stort set hver en vågen time i klubben med dels af træne og coache os medlemmer, som spiller tennis, og dels vores trænere.
Normalt betaler vi 450 Taka (35 kr.) for 45 minutters leje af bane, en træner, en bolddreng og bolde. For tenniscoachen betaler vi 1300 Taka (100 kr.) - også for 45 minutter. Jeg har ingen anelse om, hvad en tenniscoach koster i DK, men det er også ligegyldigt, for ham her har været hver en taka værd. For dem, som har ønsket at lære nyt greb, korrekte sving, i det hele taget tennisteknik, har der været meget at hente. For mig, som begynder, har det været en fornøjelse at lære nogle basale ting, som jeg nu skal i gang med at bygge videre på. Jeg skulle hilse at sige, at det altså bare ikke er nemt sådan lige at begynde med at spille tennis og så får mig, som aldrig har beskæftiget mig med sportsgrene, hvor der var en bold involveret. Så hurra, for svenskerens pædagogiske evner og positive tilgang.
For mig har det har også været interessant at iagttage, hvordan han coacher på banen, og jeg ser og hører mange ligheder med den coaching, som jeg selv udøver.
En fantastisk ide, hvem der end så har fået den, at invitere en professionel tenniscoach til klubben og lade medlemmerne og trænerne få denne mulighed for at løfte sit niveau.


1 kommentar:

  1. Ja det er nok ikke tilfældigt at mange top trænere har haft stor success med at "coache" erhvervslivet.

    SvarSlet