søndag den 5. juni 2011

Billeder af "vores" hus, have og vej

Indgangsporten til House 7. Vi bor på tredje sal til højre. En fantastisk og dejlig lys lejlighed med en god indretning til vores familie. Vi har virkelig nydt at bo her. Og så så tæt på klubben, hvilket har gjort det muligt for især mig at gå til min sport, uafhængigt af chauffør og bil. Skulle vi have fortsat et år med at bo her, ville jeg have anskaffet mig en cykel.

Haven set oppe fra stuens altan. Det er atypisk med så flot en have her i Dhaka. Der pudses og nusses også om den, og det er tæt på, at græsset heller ikke må betrædes. Når vi ruller gardinerne op kl. 6, kan vi se, at gartneren allerede slået græs og er i fuld gang med at samle det sammen. Det minder mig om, at sådan bliver det absolut ikke i Danmark. For øvrigt tror jeg slet ikke, at vores græsslåmaskine virker. Jeg er altså bare ikke en gå-i-haven-og-vær-aktiv-type, men jeg nyder gerne flotte haver - som denne.
Billedet her er taget i går, søndag, morges, efter at pigerne var taget i skole. Jeg var på vej ned i klubben og træne. Vejen er uhyggelig tom, fordi der i går var varslet hartal, (voldelig) strejke. Voldelighederne er ikke tidligere sket ikke i vores område. Her er bare dejligt stille. Usandsynligt stille.
Herunder ses vores nabobygning, der om få måneder bliver H&Ms hovedresidens her i landet. Det er ikke lang tid siden, at bygningen blev færdigbygget og stod indflytningsklar med de mange lejligheder. Så besluttede H&M sig for at bo dér og alle væggene er nu revet ned, så der er storrumskontorer, showroom og mindre mødelokaler m.v. Så vidt jeg kan forstå, bliver de inden for kort tid omkring 300 medarbejdere, som skal arbejde i bygningen. Inden for få år regner man med en fordobling af antallet af medarbejdere. Vi har glæde af de mange svenske medarbejdere i klubben, og så selvfølgelig deres udsalg, hvor vi køber deres tøj for 12-13 kr. pr. del (dog kun deres basisting).
Solen - house 7 - Gulshan 2 - Nordic Club - tennisen vi kommer til at savne det hele og vil tænke tilbage med smil på læberne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar