søndag den 5. juni 2011

To uger tilbage i Dhaka

Det er mandag morgen den 6. juni 2011. Klokken er 09.17, og jeg sidder lige og blogger lidt, mens jeg venter på, at min norske veninde ringer fra sin bil og siger, at jeg skal komme ned, så vi kan køre af sted til slumskolen, hvor hun arbejder hver mandag. Jeg skal med i dag, dels fordi jeg har lyst, og dels fordi at jeg skal aflevere pigernes legetøj; Build-A-Bear-tøj og Bratzdukker og ting. Alt det andet har vi givet til maidens pige.

Om to uger, mandag tidlig, tidlig morgen, er vi rejst herfra - for good. Strange - sad - but that's how it is.

Dette er pigernes sidste uge i skolen. Heldigvis uden de store lektier. I morgen tidlig skal de tre af os klædes fint på og til afslutningsceremoni med Stellas årgang. Onsdag har jeg min sidste power yoga time. Der skal pakkes lidt ned i løbet af ugen. Flyttefirmaet Homebound kommer på mandag og pakker det sidste, så der kun er det tilbage i lejligheden, som vi kan have i kufferterne. I løbet af ugen skal jeg have hentet de sidste ting hos lædermanden og skrædderen.

Nå, af sted til slumskolen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar