mandag den 13. juni 2011

Ny identitet

Mit navn er Mia Bastrup... Hvad der kommer herefter i præsentationen af mig selv vil ændre sig radikalt her om en lille uge, når hele familien tilmeldes folkeregisteret. I dag er jeg expat (udenlandsdansker), spouse (medfølgende ægtefælle uden arbejdstilladelse), forældre i AIS/D (pigernes skole), og medlem af The Nordic Club (hvilket for mig har været ensbetydende med socialt samvær, råhygge, afslapning, sol, varme og daglig sport).
På tirsdag bliver jeg arbejdsløs dansker, forældre i en, måske to skoler, medlem af SKAT, licensforeningen, forsikringsselskabet, PostDanmark, Telia, Kommunens renovationsafdeling, måske en fagforening, et fitnesscenter, FDM... og ejer af en "self-driven car". Et udtryk der dækker, at man selv kører sin bil. Dét sidste glæder jeg mig til. Min egen bil og min egen cykel. Kun at skulle koordinere med mig selv, hvornår jeg vil køre hvorhen, i en trafik hvis logik jeg bedre forstår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar