lørdag den 1. maj 2010

Bagsnag

Bagsnag er et nyt ord, jeg har lært her i weekenden. Ordet dækker over det, der desværre sker af og til her i Dhaka, nemlig at man kommer gående eller sidder i en rickshaw, og så kører der en bil forbi med nogle mennesker, som stikker armen ud af vinduet og tager din taske. Klubbens frisør fik i sidste uge stjålet sin taske med bl.a. hendes frisør-grej. Hun sad på en rickshaw og faldt ned på jorden i forbindelse med "overfaldet". I marts skete det for en af klubbens medlemmer, at hun lige uden for gaten til klubben står og venter på sin chauffør, og vupti kom der lige en bil forbi og snuppede hendes taske. Bilen siges at være hvid. Personerne i bilen er bengalere. De er kun ude efter tasken = værdier, så rådet er at slippe tasken hurtigst muligt. Rådet er måske i virkeligheden ikke at gå med taske, men det er altså lidt bøvlet og have alt sit sportstøj i lommerne. Jeg er begyndt at have min mobil og mine nøgler på mig. Penge behøver jeg ikke at have med i klubben, så pungen lader jeg ligge hjemme. Jeg vil bare her til sidst sige, at dette ikke gør mig/os utrygge. Men der er ingen grund til at udfordre skæbnen, så vi tager bare vores forbehold.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar