søndag den 16. maj 2010

Perler

Perler kommer jeg heller ikke uden om at skrive om. Ægte ferskvandsperler findes i Bangladeshs floder i hobetal. Perler har aldrig rigtig interesseret mig. Jeg har altid syntes, at de var kedelige, og at man ser så "damet" ud med dem. Mit syn på perler blev da heller ikke bedre, da vi flyttede hertil, for flertallet af kæderne, der for øvrigt sælges i alle slags butikker, er bare ensfarvede og sat sammen med en lås, der mest af alt ligner noget, man kan trække i en tyggegummiautomat i DK. Så ufattelig fantasiforladt. Tænk sig at have så pragtfuldt et "råstof" og så ikke eje evnen til at designe noget smukt med det. Jeg synes ikke engang, at jeg overdriver, når jeg skriver dette.

Som I kan se på billedet findes de i flere naturfarver: hvide, champagne, coral, sølv, blå/grønne og helt mørke. Fantastiske farver. Perlerne på billedet er 7 mm, og en 40 cm kæde med lås koster typisk omkring 60 Dkr.

Som I jo nok allerede har luret, så jeg da været ude og sondere markedet og købt lidt perlekæder og perler i løs vægt. Jeg har faktisk også en lille plan med alle disse perler, men det må I høre nærmere om i næste måned, når jeg har noget mere konkret at vise jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar