torsdag den 27. maj 2010

Udsalg igen igen

Siden pigernes og mit første udsalg, har der været flere udsalg fra de nordiske tøjfirmaer i Bangladesh bl.a. svenske KappAhl. I går, torsdag, var det så endelig tiden til bl.a. det danske IC Companys A/S. Det foregik stort set på samme måde som sidst med lange borde fyldt op med tøj til 150 taka pr. del, dvs. 12,50 kr. pr. del. Denne gang var der bare tale om kvalitetstøj fra bl.a. de gode mærker InWear, Jackpot, Cottonfield, Matinique og Part Two. På de her udsalg er det hovedsageligt basisting, der sælges. Altså t-shirts, sweatshirts, cardingans, bukser og leggings uden smarte detaljer.
De her udsalg - især det i går - er i høj grad et spørgsmål om fravalg. Jeg kunne fylde kufferten med kvalitets t-shirts til familie og venner, men jeg orker bare ikke at stå der i alt virvaret og overveje, om den her er noget for hende eller ham, om størrelsen nu er den rigtige etc. Så jeg går bare i ego-mood og køber til pigerne og jeg. Ingen XL til Jens. Sorry til jer derhjemme i Danmark.
Det bedste ved disse udsalg, der som alle andre udsalg er mersalg, er, at pengene går til velgørenhed. Godt for os og godt for de fattige. Win Win.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar